B2C Nedir?

Elbette business to customer olarak adlandırılan sistemde tüketiciler elbette büyük, orta ya da küçük çapta işletmeler de olabilir. Ancak işletmelerin tüketici olması durumunda buna business to customer denmesi mümkün değildir. Bu durumda B2B adı verilen business to business adı verilen bir konsept söz konusu olacaktır. Dolayısıyla B2C nedir sorusuna verilecek cevapta muhakkak bir tarafın nihai tüketici olması şarttır. Aynı zamanda ifade edilmesi gerekir ki firmalar business to customer konseptinde ürünlerini sadece kendi kanallarında, örnek olarak kendi internet sayfalarında satışa sunmak zorunda değildir.

Bunun yanı sıra pek tabii pek çok markanın yer aldığı alışveriş sitesinde de bu ürün ve hizmetler business to customer modeli altında satışa sunulabilir. İşte bu durumda da konseptin business to customer olduğu gerçeği değişmeyecektir. B2C e-ticaret modeli mutlaka online yani çevrimiçi olarak gerçekleşmek zorunda da değildir. Pek tabii offline yani çevrimdışı olarak da gerçekleşebilir. Son olarak ödemenin internet üzerinden yapılması ya da tahsilatlı kargo servisleri benzeri herhangi bir hizmet vasıtası ile kapıda yapılması arasında da herhangi bir fark söz konusu değildir, her durumda business to customer söz konusu olacaktır. B2C nedir sorusunun yanıtı da özetle bu şekildedir.

b2c nedir

B2C

İnternet kullanımı yaygın halde geldikçe ticaretin de internetten yapılması çok daha popüler bir hal almaya başlamıştır. Modern toplumda interneti olmayan ev neredeyse bulunmadığı gibi internet üzerinden alışveriş yapmamış olan çok az kişi vardır. Hal böyle olunca e-ticaret açısından eşi benzeri bulunmayan bir nimet olarak internet rahatlıkla ifade edilebilir. Ancak e-ticaret faaliyetlerinin de birtakım farklı konseptleri bulunur. Bunlardan bir tanesi şirketlerden şirketlere yapılan ticarettir. Bir diğer türü ise en yaygın e-ticaret konseptlerinden bir tanesi olan işletmeden müşteriye gerçekleşen türüdür. Buna B2C e-ticaret ya da business to customer adı da verilir. Business to customer, işletmeler ile son tüketiciler arasında gerçekleşen e-ticaret olarak da ifade edilebilir. Burada taraflardan biri olmazsa işletmeden tüketiciye e-ticaret modelinden bahsedilemez. İşletmeler tarafından en çok tercih edilen modellerden biridir.

İşletmeler için tüketiciye ulaşmanın kısa yolu bu e-ticaret modelini uygulamaktır. Bazı işletmeler B2B modeli ile beraber bu modelide kullanmaktadırlar. B2C nedir sorusunun cevabı da kısaca bunu ifade eder. Bizler firma olarak bu türden bir e-ticaret modeline ilgi duymanız halinde sizlere gerekli olan desteği sunacak ve bu altyapıyı son derece makul fiyatlar üzerinden deneyimli personelimiz aracılığı ile sizlere sunacağız.

b2c

Bu alanda sahip olduğumuz deneyim elbette beklentilerinizi daha makul bir şekilde karşılayabilmeniz adına da çok şey ifade edecektir. B2C e-ticaret modelinde sadece altyapı ve web tasarım alanında değil danışmanlık ve benzeri hizmetlerde de yanınızda olacağız. Business to customer hizmetimiz hakkında sorularınız bulunması durumunda da bu alanda uzman personelimiz ile yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağız.

Business to Customer Modelinin Ne Gibi Avantajı Vardır?

Bir işletme sahibi ya da yöneticisi açısından son derece yararlı olan modelin elbette sayısız b2c özellikleri ve avantajı vardır. Bunlardan en çok dikkat çekeni ise business to customer sisteminin doğrudan doğruya müşteri ile satıcı arasında bir köprü rolü üstlenmesidir. Bunun yanı sıra business to customer modelinde müşteri ile satıcı arasındaki iletişim yedi gün yirmi dört saat ve yıl boyu sürecektir. Bu sayede müşteri günün 365 günü her saat aradığı ürüne ulaşma olanağı tanırken satıcılar da b2c e-ticaret modeli sayesinde her an her dakika ürün ve hizmetlerini müşterilerine arz etme olanağı elde eder. Bilhassa freelance ekibimizden edineceğiniz business to customer modelinin kullanışlılığı sayesinde beklentilerinizin de üzerinde bir e-ticaret deneyimi yaşamanız son derece rahat olacaktır. Business to customer modelinin bir diğer avantajı ise maliyetlerin düşük olmasıdır. Örnek olarak satış danışmanı ya da personel istihdam edilmesi gerekmeyecek, bu da işletmenin ürün fiyatlarını daha aşağı çekmesi ile müşterilerin talebinin daha yoğun olmasını sağlayacaktır. Keza b2c e-ticaret sistemi ile ulaşılan alan da genişleyecektir. Söz misali yurt dışına dahi satış yapılması business to customer modeli sayesinde olacaktır.

Bu Sistemde Ne Gibi Modeller Yer Alır?

Pek çok işletme tarafından çoktan benimsenmiş olan bu marketing sisteminde genelde tercih edilen beş ayrı model yer alır. Bu sistemde yer alan ilk model, doğrudan satıcılar modelidir. Bu model esasında en sade marketing olarak da isimlendirilebilir. Nihai tüketiciler ile işletmeler arasında çevrimiçi satın alma ağı meydana getirilmektedir. Bunun yanı sıra online aracılar modeli de bir diğer B2C nedir sorusunu yanıtlayan sistemdir. Bu sistemde pek çok alıcı ile pek çok satıcı bir sitede bir araya gelir. Bu türde marketing modelinde iş yapan sitelerde genelde pek çok türden mal ve hizmet yer alır. Bir diğer Business to Customer marketing modeli ise reklam tabanlı olan türüdür. Bu türde site trafiğinden istifade edilir ve reklamlardan yararlanılarak mal ve hizmetlerin satışı gerçekleşir. Ücret tabanlı B2C e-ticaret ise bir başka çeşittir. Bu çeşitte sınırlı sayıda içerik yer alır. Ancak neredeyse tamamı ücrete tabidir. Business to Customer marketing modellerinin sonuncusu ise toplum tabanlıdır. Bu pazarlama modelinde ise ortak çıkar etrafında birleşmiş olan çevrimiçi topluluklardan istifade edilmektedir.

B2C E-Ticaret

Pek çok alıcı, Firmadan alıcıya pazarlama sisteminden dolayı ödemelerin riskli bir şekilde gerçekleştiğini düşünür. Oysaki pek çok Business to Customer marketing sisteminde üstün güvenlik önlemlerini barındıran ödeme metotları yer alır. Bizler bu metotları sizler için bir araya getirip alıcılarınızın güven içerisinde Business to Customer marketing sisteminden istifade etmesini sağlayabiliriz. B2C e-ticaret sisteminde bu bağlamda en sık tercih edilen ödeme sistemi VPOS sistemidir. Günlük yaşamda kredi kartlı alışverişlerde kullandığımız POS (Point of sale- ödeme noktası) cihazlarının, e-ticarete ve dolayısı ile Internet’e uyarlanmış şekline VPOS (Virtual point of sale- sanal ödeme noktası) denir. Bu sistem sayesinde müşteri-firma arasındaki alışverişler Internet üzerinden, elektronik ortamda on-line olarak yapılabilmektedir.

Bu şekilde müşterinin yaptığı ödemeler, üye işyeri hizmetlerinden ve VPOS sisteminden yararlanılan bankadaki firma hesabına geçmektedir. Firmanın kendi web sitesi yoluyla e-ticaret yapabilmesini sağlayan bir yazılım olan VPOS uygulamasına geçmek son derece kolaydır. B2C e-ticaret sisteminde mevcut olan VPOS sayesinde kredi ve banka kartlarını kullanarak her türden mal ve hizmet temin edilebilir.

b2c e-ticaret

Basit olarak VPOS’ un yaptığı, firmadan kredi kartlı alışveriş yapan bir müşterinin, kredi kartı bilgilerinin alınıp, firmanın web sitesi kanalıyla Internet üzerinden ilgili bankaya iletilmesi ve otorizayon sonucunun (onay veya ret) geri bildirimi sürecidir. Bu süreç esnasında, gerekli kontrol işlemleri dijital olarak gerçekleştirilir. Banka ve üye işyeri arasında dijital imza, dijital sertifika yoluyla yapılan kontrol sonucu gelen teyit bilgisi, bankadan üye işyeri ödeme sistemine provizyon (nakte çevirme işlemi) sonucu olarak geri döner. Bu işlemin ardından müşterinin kredi kartından alışveriş tutarı düşülür ve üye işyerinin bankadaki hesabına geçirilir. Aynı zamanda bu şekilde gerçekleşen B2C e-ticaret modelinde kullanıcıların gizliliği de hayati önem arz edecektir.

Üye işyeri sistemi de (Yani firma web sitesindeki VPOS sistemi) provizyon sonucuna göre yapılan işlemlerin geri bildirimini web ortamına aktarır. Bu şekilde işlemin kontrolü ve takibi net bir şekilde sağlanmış olur. Tüm bu işlemler sadece birkaç saniye içinde tamamlanır. Bu işlemlerin tam bir güvenlik içinde yapılması için, bankalar sanal POS hizmeti verecekleri web sitelerinde SSL 128 bit’lik şifreleme şartını aramaktadırlar. Ancak VPOS sayesinde bu e-ticaret modelini kullanan alıcıların bilgileri her daim güvende tutulacaktır.

Makul Fiyatlı Hizmetin Adresi

Sanılanın aksine B2C e-ticaret sistemi çok yüksek maliyetleri içermez. Fiziksel genel gideri yoktur. Business to Customer, öncelikle bir markadan bir şey satın almak için tüketicilerin bir fiziksel mağazayı ziyaret etmeleri gereken mağaza içi satın alımların hakimiyetindedir. İşletmeye bir e-ticaret öğesi getirerek, yönetim genel masrafları düşürebilir. Kâr etmeyen ve pazarlamanın maliyetinin bir kısmını harcayan tuğla ve harç mağazalarını kapatarak şirketler, alışveriş yapmak için tüketicileri çevrimiçi mağazaya gönderebilirler.Bununla birlikte firma olarak bizler hizmet kalitesi ile fiyat arasında kıyaslama yapıldığı zaman sizlere en makul fiyatlı B2C e-ticaret sistemini sunmaktan da büyük memnuniyet duyacağız.

B2C Özellikleri

İşletmelerin göz bebeği haline gelmiş olan bu sistemi, pek çok olumlu özelliğe sahiptir. Ancak B2C özellikleri dendiği zaman akla ilk gelen internet üzerinden satıcı ile alıcı arasında bağlantı kurulmasıdır. Bu ticaret sistemi markaların ve e-ticaret sistemi ile (işletmeden/markadan tüketiciye) hizmet veren işletmelerin müşterilerine (alıcılarına) yaptıkları satış işlemlerini kapsar. Bu satış işleminin amacı ise mevcut olan veya müşteri potansiyeli oluşturan hedef kitleye daha kolay ürün ve hizmet ulaştırmasıdır. B2C özellikleri arasında yer alan bir diğer önemli husus ise satış ortamının günün her saati ve yılın her günü var olmasıdır. 7/24 hizmet verir ve belli saatlerde elemanlarınızın çalışmasına bile gerek yoktur.

Zaman ve gün konusunda bir kısıtlama olmadığından işletme - marka için bir avantaj sağlar. İşletmenin mesai saatleri içeri dışındaki kısımda da düşünüldüğünde vesair giderlerin azaldığı ve hatta hiç masraf çıkarmadığı da ayrı bir kazanımdır. Aynı zamanda site üzerinden geri bildirim yapabilme ve iletişim kurabilme olanağı da B2C özellikleri arasında yer alan bir diğer önemli unsurdur.

b2c özellikleri

Burada dikkat edilmesi gereken husus ise geri bildirimlerin anında cevaplanması mesai saatleri içerisinde olmasıdır. Bazı geri bildirimleri sitenize ekleyebilirsiniz ama bu kısmi bir çözümdür. Yani online olmadığınız mesai saatleri dışında ise e-posta bildirimi alabilmelisiniz ve müşteri memnuniyeti için en kısa zamanda geri dönüş yapmalısınız. B2C özellikleri elbette bunlarla da sınırlı değildir. Bu modelde alıcılara ve satıcılara güvenli ödeme olanakları da sağlanır. Bankalarla ya da ödeme hizmeti veren diğer aracı kurumlarla yapılan anlaşma sonucu güvenliği yüksek vpos hizmeti alabilirsiniz. 124 bit güvenlik, 3D-Secure... gibi birçok güvenliği ve özelliği bulunan ödeme sistemleri oldukça gelişmiştir. Tüketici ve satıcı açısından olmazsa olmaz özellik güvenliktir ve mutlaka güvenli ödeme sistemi de bu modelde kullanılmalıdır. B2C özellikleri içerisinde yer alan bir diğer önemli özellik ise düşük maliyetli olmasıdır.

Bu modelde satışın avantajı, geniş ve çeşitli bir pazarı hedeflemeniz ve ulaşmanızdır. Çok sayıda tüketiciye hitap edebilir veya bir niş gruba satış konusunda uzman olabilirsiniz. Ürününüze veya hizmetinize kimin ihtiyaç duyduğunu belirlemeli ve potansiyel bir müşteri olması muhtemel olan tüketici grubunun dikkatini çekmelisiniz burada. Geniş kitlelere ulaşmak açısından düşündüğünüzde reklam gibi büyük giderlerinizi oldukça aza indirebilirsiniz. Bu açıdan bakıldığında yapmanız gereken dijital ortamda reklam vermek olacaktır. TV reklamlarının geniş kitlelere ulaşması için verdiğiniz reklamın giderini bir düşünün, bu açıdan oldukça düşük maliyetlidir. Yaygın olarak bilinen son B2C özellikleri ise ülke ya da bölge fark etmeksizin internet erişimi bulunan her yere satış arz edilebilmesidir.

Business to Customer Başka Ne İfade Edebilir?

Yukarıda ifade edilmiş olanlar haricinde Business to Customer nedir sorusuna verilecek yanıtlar elbette vardır. Bunlardan bir tanesi de satışların stoksuz olarak gerçekleştirilebilmesidir. Stok yoksa yer sorunu da yoktur. Yani yer kiralama ve ücret verme olmaz. B2C nedir sorusuna verilen bu yanıt sayesinde malların ya da hizmet gücünün elde kalması gibi bir risk söz konusu olmayacaktır. Business to Customer ne demek sorusunun bir diğer farklı yanıtı ise freelance ekibimiz tarafından sunulan bu modelde ürün ve fiyatların net bir şekilde yer almasından dolayı herhangi bir şüphenin mevcut olmadığı bir sistemdir.

b2c nedir özellikleri nedir bilmiyor musunuz?

Desteğe mi ihtiyacınız var?

konuşmak için her zaman vaktimiz var
+90 537 6320488