C2C Nedir?

Elbette bu modeli izah etmeden önce C2C nedir sorusuna bir yanıt vermek gerekmektedir. Tüketiciden tüketiciye, gerçek kişiler arasında ticareti kolaylaştırmak adına yapılan iş modelidir. İster ürün ister hizmetler için olsun, bu e-ticaret modeli tüketicilerin birbirleri ile iş yapmasını sağlar. Diğer 3 e-ticaret kategorisi C2B (müşteriden işletmeye), B2B (işletmeden işletmeye) ve B2C'dir (işletmeden müşteriye). Bir örnek verecek olursak, bir gazetenin sarı sayfalar bölümü veya bir açık artırma olabilir. Her iki durumda da, tüketici işletme değildir. C2C nedir sorusunun yanıtı esasında tüketiciden tüketiciye ya da Consumer to Consumer E-Ticaret olarak tanımında gizli de olsa detaylarını bilmek elzemdir. Tüketiciler burada hem alıcı hem de satıcı rolündedir.

Alıcı ve satıcıların birbirlerini bulmasına yardımcı olan e-ticaret modelidir. Bakıldığında bu iş modelinde internet aracılığı ile büyük şirketler daha fazla etkileşim göstermiştir. Sahibinden gibi. Aynı zamanda C2C nedir sorusunun bir diğer yanıtı, güvenli e-ticaret ya da kısa adıyla GET üzerinden satın alınan ancak satıcısı da alıcısı da tüketici olan ürünlerin konu olduğu alışveriş şekilde de sunulabilir.

c2c nedir

GET sistemi Güvenli Eticaret Sistemi anlamına gelir. GET sistemi Güvenli Eticaret Sistemi anlamına gelir. GET sistemi bu e-ticaret türlerinde yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu e-ticaret siteleri GET sistemi ile komisyonunu alır ve alıcı ile satıcı arasındaki para alışverişini tamamlatır. GET sisteminin amacı alıcı ve satıcıyı korumak ve güvenli alışverişi sağlamaktır. C2C nedir sorusunun son cevabı ise site sahiplerinin konumunun sadece bir aracıdan ibaret olduğu ticaret modelidir. Daha önce verdiğimiz örnekteki gibi (sahibinden.com). Araba, ev, bilgisayar v.b. gibi 2. el eşya ve ürünleri buradan diğer tüketicilere doğrudan satış yaparak kazanç elde edebiliyorsunuz. Eğer satıcı kendi sitesi üzerinden bu işi meslek olarak icra ediyorsa bu defa B2C olması gerekecek, C2C E-Ticaret yani tüketiciden tüketiciye bir satış da söz konusu olamayacaktır.

C2C E-Ticaret

Consumer to consumer e-ticaret de diğer modeller gibi artık her eve ve iş yerine girmiştir. İnternet kullanımının günden güne daha yaygın bir hal aldığı modern toplumda elbette e-ticaretin de önemi yadsınamaz. Ne de olsa internet girmeyen ev kalmadığı gibi internet üzerinden alışveriş yapmayan da pek az kişi vardır. Yakın gelecekte belkide tüm alış verişler net üzerinden ve siteler aracıcılığı ile yapılacak. Ancak e-ticaretin birbirinden farklı modelleri bulunur. C2C e-ticaret, consumer to consumer açılımı ile ifade edilebilir. Consumer to consumer ya da Türkçe ifade etmek icap ederse tüketiciden tüketiciye yanıtı olarak ifade edilebilir.

Bu modelde şirketler ya da işletmeler yer almaz. Bu modelde sadece tüketiciler bulunur ve birbirleri arasında ticaret gerçekleştirir. Doğal olarak şirketler ve işletmeler açısından bakılacak olursa sayı/çokluk bakımından tüketiciler daha fazla yer alacaktır. Bu da tüketicilerin seçim yapma ve aradığını bulma olasılığını oldukça yükseltecektir. Buradaki anahtar kelime aslında tüm tüketicilerin de istediği gibi seçim yapma ve aradığını bulmaktır. Eğer işletmeler varsa buna C2C e-ticaret denemeyecek, B2B ya da B2C modellerinden bir tanesi söz konusu olacaktır.

c2c e-ticaret

Adı üstünde Tüketicilerin birbirleriyle yaptıkları online alışveriştir bu e-ticaret modeli. Online platformda tüketiciler bir araya gelerek ürün ve hizmetlerini sergilerler. Burada alıcı ve satıcılar tüketicilerdir ve birbirlerinin ürünlerini online ve offline olarak satın alma imkanına sahiptirler. Özetle iki tüketicinin yer aldığı e-ticaret modeline C2C e-ticaret denmesi kabildir. Consumer to Consumer Tüketiciden Tüketiciye, B2B (Firmadan firmaya), B2C (Firmadan tüketiciye), pazarlama stratejilerinden sonra dijital çağa ayak uyduran (tüketiciden tüketiciye) pazarlama stratejisi bugünün ve geleceğin yeni trendi arasında yer alacak gibi gözüküyor. Son zamanlarda tecih sebebi olmasında bir çok özelliği yer almakta, bunlardan bir tanesi de birden fazla yöntem ile para kazanmanın yeni adı C2c e-ticaret siteleridir, bu nedenle de hızlı bir gelişim göstermektedir.

C2C Özellikleri

Bu türden bir e-ticaret modelinin sayısız özelliği bulunur. C2C özellikleri arasında en çok dikkat çeken ise satışların günün her saati ve yılın her günü gerçekleşebilir olmasıdır. Tüketiciden tüketiciye yapılan bu satışta bir müşteri siz uyurken bile bu modelde alış veriş yapabilir. Bu avantaj ile zaman gözetmeden her yerden bu iş yapılabilir. Mekanın olmaması da maliyet giderlerinin olmaması anlamına gelir. Ayrıca diğer giderlerde ortada yoktur (su-elektrik) gibi. Ne de olsa C2C E-Ticaret satış siteleri her an faaldir. Bu sayede consumer to consumer satışlarda kazanç da ilke olarak daha fazla olacaktır.

Diğer e-ticaret modellerindeki gibi zaman ve mekan açısından pozitif yönlü bir avantaj olarak 7/24 ve 365 gün katmadeğer sağlar bu özellik. Bu durum aynı zamanda ülke ekonomisine de katkı sağlar. Ayrıca gelişmişliğin de bir göstergesi olarak görebiliriz bu durumu. Yani C2C özellikleri içerisinde kazancın daha fazla olması da rahatlıkla ifade edilebilir. Aracı firma ile yapılan bu alış veriş tüketiciler arasındaki giderleri de azaltır. Şu an için vergi de yoktur. Ancak uygulanan yasa her an için değişebilir. Devlete verilen vergi hususunda yeni düzenlemeler olabilir. Bu durumda ya kaynağında vergi kesilir ya da bu vergiyi siz ödersiniz. Konu ile ilgili takipte olmalısınız.

c2c özellikleri

Burada aracılık eden vergiye tabidir. C2C E-Ticaret satışların bir diğer özelliği de maliyetlerin hayli düşük olmasıdır. Yine diğer e-ticaret modellerindeki gibi yer kiralamak/satın almak, elektrik, su, ısınma ve personel giderleri gibi harcamalarınızın olmaması maliyetlerinizi en aza indirgemenizi sağlar. Bu özelliği sayesinde oldukça caziptir ve her geçen gün daha da gelişmektedir bu e-ticaret modeli. Ancak istisna olarak bazı tüketiciler ürün ve hizmetlerini satmak için yer de kiralayabiliyor. C2C özellikleri içerisinde belki de en çok memnun edici husus olan düşük maliyetler, eleman ya da mağaza benzeri masrafların olmayışından kaynaklanmaktadır. Özellikle hizmet satan tüketiciler genelde tek çalıştıkları için eleman ihtiyacı duymaz. Verdikleri hizmet özelliği gereği mağaza ya da yer ihtiyacı da duymayabilirler. Örnek olarak freelance yazılım hizmeti veren kişiler ya da logo tasarım hizmeti veren kişiler. Bunun yanı sıra C2C E-Ticaret satışlar pek tabii stoksuz olarak da icra edilebilir. Buna şöyle basit bir örnek verebiliriz sunduğunuz ürün elinizde olmadan başka bir tedarikçiden alınarak karşı tarafa satılabilir. Ya da sipariş usulü üretirsiniz. Yukarda örneğini verdiğimiz logo tasarımcısı gibi. Tedarikçiler de genel olarak sipariş usulü ile çalışırlar.

Bu da pek çok işletmenin karşı karşıya kaldığı zorluk ve risklerin C2C özellikleri sayesinde bertaraf edilmesi manasını taşımaktadır. Bu şu anlama geliyor ki elinizde mal bulundurmak zorunda değilsiniz. Elde eğer bir mal var ise harcama yapılmış ve gider ortaya çıkmış demektir. Bu da tüketici için bir maliyet demektir. Bekleme süresi var olduğu için ve risk teşkil ettiğinden genelde stok olmadan bu e-ticaret modeli uygulanır. Tüketici için e-ticaretin doğası diyebiliriz buna. C2C E-Ticaret modeli sayesinde alıcılar sınırlı seçenekler ile kendilerini kısıtlamak zorunda kalmayacaktır. Bu modelin zaten amacı, bu ilişkileri sağlamak, alıcıların ve satıcıların birbirlerini bulmasına yardımcı olmaktır. Müşteriler ürünler için rekabetten yararlanabilir ve başka türlü bulunması zor olabilecek ürünleri kolayca bulabilirler.Bu modelde çok satıcı olması alıcı için bir avantajdır.

Keza C2C özellikleri içerisinde satıcılara yarayan bir unsur ise dünyanın her yerine aynı anda satış gerçekleştirme olanağı bulunmasıdır. Buna şöyle bir örnek verelim, İnternet sayesinde, daha büyük aracı şirketler daha fazla Consumer to Consumer etkileşimi sağlamıştır. Gittigidiyor, Hepsiburada gibi en seçkin Consumer to Consumer örnekleri arasında bir çevrimiçi açık artırma sitesi olan eBay ve hem B2C hem de C2C E-Ticaret pazarı olarak çalışan Amazon yer alır. Bunun yanı sıra farklı e-ticaret modeli bünyesinde var olan şirketler de vardır. Bu şirketler bir çok modeli uygulayarak daha fazla gelir elde etmek amacı taşırlar. Geniş yelpazesi sayesinde bir çok meslek grubundan alıcı ve satıcılar da burada yer alırlar. Global olarak yapılan bu e-ticaret modeli her ülke için farklılıklar arz adebilir. Bu nedenle bu türde C2C özellikleri açısından yasal düzenlemelere de dikkat edilmesi ve bazı ülkelerin yasalarının farklı olabileceği unutulmamalıdır.

Tüketiciden Tüketiciye Ödemeler Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Elbette C2C nedir sorusu kadar akıllara takılan bir diğer soru da tüketiciden tüketiciye gerçekleşen ticarette ödemelerin ne şekilde gerçekleşeceğidir. Esasında niteliğe bakılırsa ödemenin internet üzerinden gerçekleştirilmesi gerekliymiş gibi anlaşılabilir. Ancak bu zorunlu değildir. Örneğin sahibinden.com aracılığı ile araba satışını yapan satıcı diğer alıcıdan ücreti ya nakit alır ya da banka hesabına satış esnasında yatırmasını isteyebilir. C2C e-ticaret sırasında pek tabii tahsilatlı kargo servisleri ile kapıda ödeme, elden teslim şeklinde ödeme ya da banka havalesi gibi yöntemlerden istifade edilmesi mümkün olabilecektir.

Bunun yanı sıra tüketiciden tüketiciye gerçekleşen alışverişlerde VPOS adı verilen sistem de son derece işlevsel bulunmaktadır. Bu sistem sayesinde son derece rahat ve güvenli bir şekilde ödemeleri gerçekleşebilmektedir. Aynı zamanda C2C e-ticaret için bu sistemin kullanılması durumunda kart bilgileri başta olmak üzere her türlü kişisel bilgi de gizli tutulacaktır. Aynı zamanda tüketiciden tüketiciye gerçekleşen satışlarda zaman zaman birtakım ücretlerin ödenmesi de gerekebilir. Sitelere üyelik ücretleri, reklam ücretleri ya da bu platformlara ödenmesi gereken komisyonlar bunun en sık karşılaşılan örnekleridir. Tüketiciden tüketiciye satışlarda en ufak bir ücret ödenmesi gerekmeyen platformlar olduğu platformlar da vardır. Son olarak sosyal medya platformları üzerinden gerçekleşen satışlarda da C2C e-ticaret modelinin söz konusu olduğu bazı durumlarda savunulabilir.

Makul Fiyatlı Yazılım Hizmetini Bizden Alın

Pek çok zaman C2C e-ticaret yazılımlarının yüksek maliyetlere konu olacağı ifade edilir. Ancak tüketiciden tüketiciye e-ticaret yazılımlarının geniş bir piyasada satışa sunulduğu gerçeği de unutulmamalıdır. Tüketiciden tüketiciye e-ticaret yazılımlarının hem yüksek kalitede hem de makul fiyattan satışa sunulanlarını tercih etmek hem uzun vadede daha karlı bir yatırım olacak hem de müşterilerin bu yazılımı daha kolay kullanmaları neticesinde elde edilecek kazancın artmasına destek sağlayacaktır. Bu yüzden de ekibimiz tarafından sunulan C2C e-ticaret yazılımlarını rahatlıkla tercih edebilirsiniz. Bizler, tüketiciden tüketiciye e-ticaret yazılımlarında kar amacını geri planda tutarak her şeyden önce sizlerin memnun kalmasını hedefliyoruz.

Bunun yanı sıra tüketiciden tüketiciye e-ticaret yazılımlarımızı deneyimli ekiplerimiz ile hazırlıyor ve bunca zamandır elde ettiğimiz deneyimlere göre şekillendiriyoruz. Bu sayede hem beklentilerinizi layıkıyla karşılayacak hem de makul fiyatlı ve işlevsel C2C e-ticaret yazılımları sunuyoruz. Ankara Dijital Pazarlama Freelance ekibimizle deneyimlerimizi sizlerle paylaşıyoruz ve önerilerimizi sunuyoruz. Öte yandan hazırladığımız tüketiciden tüketiciye e-ticaret yazılımlarını sizlere göre de şekillendirme olanağına sahibiz. Keza tüketiciden tüketiciye e-ticaret yazılımlarında arzu ettiğiniz özellikleri de çıkartabiliyor ya da ekleyebiliyoruz. Bunun için ne şekilde bir C2C e-ticaret yazılımı talep ettiğinizi bizlere iletmeniz yeterli olacaktır.

C2C E-Ticaret İşlevleri

Öncelikle Consumer to consumer nedir sorusunun cevabından ziyade ne işe yaradığı ya da ne gibi avantajları olduğu üzerinde durulması gerekir. Bu sorusunun yanıtı son derece açıktır. Tüketicilerin bir işletme sahibi olmaksızın kendi aralarında gerçekleştirdiği ticarettir, Bu sistemin tüketicilere sağladığı avantajlar ise sayısızdır. Her şeyden önce ikinci el ürünler ve bazı hizmetler zayi olmaktan bu sayede kurtulur. Yani ikinci el ürünleri israf olmaktan kurtaran modeldir demek de yanlış olmayacaktır. Ancak C2C nedir sorusuna girişimin ilk adımıdır demek de makul kabul edilebilir. Ne de olsa her işletme bireysel birtakım adımlarla başlayacaktır ve sorusunun cevabı da şüphe yok ki ilk adımdır.

Bu soruya verilecek farklı yanıtlar da vardır. Örneğin piyasada bulunmayan birtakım ürünlerin tedarikine imkan tanımasıdır. Bununla birlikte dünyanın bazı yerlerinde ya da Türkiye'nin bazı bölgelerinde bulunmayan ürünlerin tedarik edilmesini sağlayan model de C2C E-Ticaret nedir sorusuna yanıt teşkil edebilir. Elbette bu sorunun yanıtı birkaç tane ile de sınırlı olmak zorunda değildir. Söz misali bazı insanların da aklına bireysel girişimlerin değerlendirilmesi gelir. Tüketicilerin beklentilerinin yine bir tüketici tarafından karşılanması verilebilir. Bu sorunun yanıtına ters düşeceği bir şey varsa o da işletmelerdir. Ne de olsa işletme ile nihai tüketici tamamen farklıdır ve C2C nedir sorusunun yanıtı ile de bu durum bağdaşmaz.

c2c nedir özellikleri nedir bilmiyor musunuz?
Desteğe mi ihtiyacınız var?
konuşmak için her zaman vaktimiz var +90 537 6320488